Stručný popis předmětu:
Projektová dokumentace vycházející z varianty č. 1 studie cyklostezky, viz příloha č. 4.
Rozsah řešeného území:
Jedná se o oblast, která je vymezena silnici I/57 a stávající železniční tratí Opava – Krnov.
Zájmová oblast se částečně nachází v zastavěné části města Krnov (začátek napojení na cyklostezky na ul. K Řempu) a částečně v nezastavěném území. Parcely, na kterých se předpokládá umístění trasy jednotlivých variant směrového vedení cyklostezky, jsou označeny v územní plánu jako – PLOCHY ZELENĚ OSTATNÍ A SPECIFICKÉ (ZX), KORIDORY SMÍŠENÉ BEZ ROZLIŠENÍ (SK), PLOCHY KRAJINNÉ ZELENĚ (KZ), PLOCHY ZEMĚDĚLSKÉ (Z).
Současný stav:
Stávající možnost dopravy obyvatel města Krnova do průmyslové zóny Krnov je možné především po silnici I/57. Po silnici I/57 se lze dopravovat především pomocí osobních automobilů nebo využitím MHD.
Cyklistická doprava do průmyslové zóny je možná především po cyklostezce podél ulice Opavská (která končí v napojení cyklostezky na ul. Bližčická), dále po místní komunikaci ul. Bližčická, po ulici Papírový mlýn a kolem Petrova rybníka. Tato trasa je pro obyvatele města Krnova příliš zdlouhavá a tedy nevhodná pro dopravu obyvatel města Krnova do průmyslové zóny, kteří dojíždějí především za prací, a vyhledávají co nejkratší možnou spojnicí mezi městem a průmyslovou zónou. Obyvatelé Města Krnova volí tedy trasu pro cyklistickou dopravu do průmyslové zóny především po silnici I/57 (nejkratší spojnice města a průmyslové zóny). Vzhledem k intenzitě dopravy na této silnici, hodnota RPDI = 8809 voz/24 h, je tato silnice pro pohyb cyklistů nevhodná především z důvodu bezpečnosti všech účastníků silničního provozu.
Navržená cyklostezka zlepší bezpečnost provozu na silnici I/57 především snížením množství cyklistů pohybujících se na této silnici. Směrové vedení jednotlivých variant bylo voleno tak, aby jednotlivé trasy tvořily co možná nejkratší spojku mezi městem a průmyslovou zónou a zároveň nebylo v kolizi s plánovaným obchvatem města Krnova. Dalším kritériem pro zvolené směrové vedení bylo omezení počtu vlastníků jednotlivých parcel, na které se bude budoucí cyklostezka umísťovat.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.krnov.cz)